Köpvillkor

Välj den vara du vill köpa, fyll i antal och klicka på ”Lägg i varukorg”.

När som helst under beställningens gång kan du se vad som finns i varukorgen genom att klicka på ”varukorg-ikonen” i menyn längst upp. Därifrån kan du hantera dina produkter eller tömma varukorgen. När du är nöjd med din beställning klickar du på ”Fortsätt till kassan”.

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera att vi inte ger någon garanti för att bilderna i butiken visar varans exakta utseende.

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.

Priser

Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.

Fraktkostnad

Fraktavgift tillkommer med 59 kr

20 kr frakt vid beställning av endast presentkort

Betalning

Vi erbjuder endast kortbetalning via PayPal.

Leverans

Varor upp till 2 kg skickas med Posten. Dina varor skickas inom 3 vardagar. Inga leveranser skickas på fredagar, detta för att undvika att varor ligger på posten över helgen.

En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet, välja en annan vara eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.

Choklad gillar inte värme så under sommartiden levererar vi så fort vädret tillåter det. Om det blir förseningar meddelar vi er om när varorna kan skickas.

Ångerrätt

Vi följer de lagar och föreskrifter som finns på området. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte byte och ångerrätt på så kallade färskvaror som bland annat konfektyr (Distans- och hemförsäljningslag 2005:59), se Undantag från ångerrätten 11 § om det ”..avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel” eller som ”..avser en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal..”

Reklamation och returer

Transportskada ska anmälas till Posten så snart skadan upptäcks.  Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du omgående kontakta info@criollo.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Varan ska kunna återlämnas i oförändrat skick.

OBS! skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss.

Villkor vid köp

För att handla på www.criollo.se måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande.

Sekretess 

Criollo Chocolaterie tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Uppgifterna används för att vi ska kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part.

Force majeure

Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.

Adress

Järnvägsgatan 24, 216 14 Limhamn, Malmö.

Öppettider

Semesterstängt
Öppnar åter den 13/9
Ordinarie öppettider:
Onsdag - Fredag 11.30-18
Lördag 10-14

Kontakt

E-post: info@criollo.se
Tel: 040-15 83 10